Followers

Friday, October 21, 2011

Selamat Hari Jumaat.. Ada citer lawak ni...

Hi me dear..

Citer ni member2 share kat BBM so me wanna share ngan korang. Supaya, kita tak sedey2 d hari Jumaat ya.

Cerita Lawak Satu:
Ada sepasang suami isteri yang hidup sangat rukun dan damai. Mereka saling mencintai satu sama lain. Sebagai wujudnya cinta, mereka menyediakan tabung cinta di sisi katil yang akan di isi wang sepuluh ringgit oleh suaminya, sebagai ungkapan cinta suami terhadap isteri sehabis berasmara.

Begitulah setiap hari, wang dalam tabungan itu bertambah banyak. Di akhir bulan sepasang suami isteri tersebut membuka tabung itu. Alangkah terkejutnya si suami ketika melihat isi tabungan. Di sana tidak saja ada wang sepuluh ringgit, tapi juga beberapa helai lima puluh dan seratus ringgit.

"Sayang, bukankah aku selalu memasukkan duit sepuluh ringgit ke dalam tabung ini sehabis kita bersama, tapi mengapa sekarang ada beberapa wang lima puluh dan seratus ringit?," tanya suami kehairanan.

Si isteri menjawab, "abang, tidak semua lelaki bakhil seperti kamu. Buktinya banyak yang bagi wang lima puluh dan seratus ringgit."


Cerita Lawak Dua:
Samad telah datang ke sebuah restoran ayam panggang, telah memesan seekor ayam panggang untuk dimakannya. Tidak sampai 5 minit ayam panggang yang dipesannya sampai. Baru sahaja samad nak makan ayam itu, seorang pelayan telah berlari ke arah samad.

Pelayan: encik jangan makan ayam tu. Ayam tu ayam terakhir kami dan encik dibelakang tu yang pesan.

Dengan tidak semena-mena pelanggan dibelakang samad lantas bangun dan memarahi samad.

Pak cik A: KAU Jangan makan ayam tu.. Ayam tu aku punya!!! Kalau kau kepak kepak ayam tu aku kepak-kepakkan tangan kau, kau cabut kaki ayam tu kaki kau aku cabut, kau belah perut ayam tu perut kau aku belah. Apa yang kau buat kat ayam tu aku buat sama macam kau buat kat ayam tu.

akibat terkedu dimarah pelanggan tersebut, lalu dengan selamba samad menjilat bahagian bontot ayam tu..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

nurkaloi said...

hahah kisah satu tu tragis

farra8979 said...

nurkaloi: ^__^

Abu Luqman said...

singgah n folow farra

farra8979 said...

Abu Luqman: thank u... ^__^