Followers

Monday, August 30, 2010

Sanggupkah kita mati demi menutup aurat?

hi me dear..

something islamic that me wanna share with u guys today.. mase tgh fb, me jumpa sesuatu yg menarik.. me x tau pun ade kempen Kempen Aurat Saya Maruah Saya! kat fb tu.. so, bile klik, alhamdulillah, byk info yg menarik utk d kongsi bsama.. salah satunye ialah ini:


p/s: renung2kan dan selamat beramal.. ^_^

Sunday, August 29, 2010

masak apa berbuka hari ni? - 19 Ramadhan 1431H

hi me dear..

sempat g meng"update" me blog.. pdhal dh nk dekat waktu berbuka.. hihihi... hr ni, kowag masak/beli pe utk berbuka?? me wat ayam masak lemak cili api ngan sayur goreng n telur masin jek.. air kordial rutbir n kuih karipap segera... me ayah call, bile dia tanye menu bgtau la.. dia cakap, "eh, x kan sikit jek lauk?" ala, jd la ayah, kan.. kena elakkan pembaziran...

pic hasilan gugel.. me agak malas nk snap2 pic.. sowwy..

k la, tu jek.. nk p sediakan meja ni.. dh x lama nk berbuka...

p/s: selamat berbuka puasa.. ^_^

Friday, August 27, 2010

funny pic..




p/s: hohoho.. klakar kan.. me amik dr fb nih..saje, utk ilangkan rase mengantuk d ptg jumaat.. ^_^

Wednesday, August 25, 2010

pabila kakitangan awam dapat bonus...

hi me dear.. YEAYYYY!!!!


hebat betul berita terkini ini.. sbb mmg d nantikan oleh sume kakitangan kerajaan tmasuk la me.. hahaha.. mase memula tau, me dgr kat luar bilik rata2 dok melafazkan kata syukur...

anyway, sampai lani me x leh nk bukak berita harian.. betul kut kate salah sorg kawan, sume org dok serbu berita harian online nih.. tp, nanti dh reda, bley kut klik sini.. paper pun, mlm ni kena r tgk berita...

p/s: yeay!!! moga2 boleh bg me mama n ayah cikit... amin...

dah dapat biskut raya, yeay!!!

hi me dear..

wah, dh genap 15 ari kt berpuasa yer.. alhamdulillah, semoga amalan d bulan ramadhan ini sumernye bjalan lancar.. amin..

hah, saje nk bgtau, me 1st batch of biskut raya dh sampai.. adoiyai... ngeri jek tgk (hahaha, mase order x ngeri la plak.. bukan ngeri sbb banyak, ngeri time kuar duit nk bayar jek.. tp, pas bayar, suker.. hihihi...

pic dr gugel yer.. bukan me punyer...

tp kan, ade lg tau... huhuhuhuhu.. yg x bayar g.. sbbnye x sampai g.. nanti ari raya la me snap2 yer..

p/s: raya taun ni rase lebih berhemah... hihihihi..

Tuesday, August 24, 2010

Butik Pakaian Muslimah Najjah

hi me dear...

wah, pepagi ni kan cam cuaca panas ek..me abg pun cakap panas.. tp, memang rase cam matahari memancar pun kat luar (me pc ni dekat tingkap, sib baik ade langsir)

wah, dh shopping raya ke? me ade la beli sepasang baju siap kat fb aritu.. klu ade minat, bley la klik kak kay collection.. tp, arini (bukan arini tp ari2 sblum ni pun) me dop berkenan ngan selendang kat bawah ni... cantik nye... so, ari2 tgk, ari2 makin jatuh chenta sama ini selendang...

huhuhuhu.. rase cam cantik sangat..

masalahnye, tema raya taun ni ade lah hijau.. n bj raya taun ni x de pun warna gray.. abis tu camne?? hurrmm.. n yg penting kena la belanja berhemah.. sbb bonus raya x dek..

p/s: sape rajin bg pendapat.. patut ke x patut me beli???

Monday, August 23, 2010

nur_eimi Lucky Draw...

hi me dear..

uisshh.. lame dh me x join kontest kan.. tp, tetiba jek, tingin nk masuk nur punye kontest nih.. sbb nye, hadiah yg sgt sesuai ngan me yg br berjinak2 ngan dunia masakan nih... dh la me mmg suker AVON.. slalu jek order brg2 ngan bebudak ofis ni.. (pdhal mama dh jadi ahli sejak dlu g..)

antara hadiah nye:

hadiah yg sgggtttt best..

d samping tu, dpt sampul raya yg sgt cantik lg tau... ade pic fazura n rozita che wan.. owh, me loike..

cantik, kan...

syarat2 dia, sgt la mudah.. so, sesape nk join, bleh la klik sini..

p/s: chaiyok!!! semoga me menang.. amin...

macam nak kena potong lagi...

hi me dear...

pepagi ni ade lah x dek mood.. bukan pe, sbb nye tudung korporat d kepala ni cam kurang menjadik.. mmg klu setiap ari isnin, me n bebudak kat ofis ni angin jek sbb ktorg kat ofis ni WAJIB pakai tudung korporat.. department lain pun wajib gak tp x pakai.. hurrmmm.. INI TIDAK ADIL!!!

ah, bior kan la pasal tudung tu.. ni bukan nk citer pasal tudung.. nk citer pasal rambut. masa bulan may aritu kan, me dh potong rambut.. (klik sini) so, me cakap la kat me abg yg me nk potong rambut lg.. memula dia ingat me nk suh dia g potong rambut coz rambut dia pun dh agak panjang.. pastu, dia tgk n cakap, "a'ah la.. rambut awak dh panjang." (nampak sgt x prihatin.. T_T)

ni bukan la hobi sbnarnye.. tp masalahnye, mmg klu panjang, rambut yg gugur, sgt byk.. me takut klu gugur sampai botak jek, nauzubillah.. ade gak yg nasihat suh pakai tonik rambut n ari tu dh pakai pun, tp nampaknye tonik itu kurang menjadik...

so, nk style mane la plak potong rambut kali ni ek.. kadang2 hairstylist kt kedai tu x mo potong pendek2 sgt sbb takut nampak me lg gumuk... try gugel2 n dpt la beberapa pic nih...




so, yg mane cantik???

p/s: me suker yg 2nd pic kut.. sbb nampak kemas..

Sunday, August 22, 2010

masak apa berbuka hari ni?

hi me dear...

wah, rase cam dh lame giler x update me blog kat umah.. bukan pe.. susah sbb me abg pun asyik gn me pink lappy kan.. so, what to do.. update kat ofis je la..

so, arini, masak pe utk berbuka? (alamak, cam minah kepoh plak me ni.. hihihi...) ala, bukan pe, arini kan dh 12 ramadhan.. lg 2 ari, kira genap la dua minggu kt berpuasa.. wah, pasni sibuk ngan nk wat preparation utk raya plak,kan... erm, ade yg beli kat param.. cam me sendiri, mmg jarang p param wlu sebenarnya depan ofis jek.. me masak..

x tau la pandai masak ke x.. tp masak simple2 pun ok, kan...

erm, smlm me wat ayam tandoori, ngan acar timun masak.. 1st time ooo masak2 gini.. biasanye masakan kelantan jek.. utk ayam tandoori tu me beli perencah dia jek.. ok la, not bad.. mmg best n boleh d beli lg.. tp me beli kat ofis, budak ofis jual.. so, x tau r kat kedai ade ke x.. anyway, acar timun tu, cam biasa la, me gugel2 kan.. hihihii... me try resipi kat sini.. nom nom nom.. secukup rase la acar dia, best sgt.. memula nk masak nasi hujan panas, tp cancel sbb minggu lepas dh makan nasi lemak hujan panas..

so, arini sempena 12 ramadhan, very d simple menu... me nk goreng ikan, pastu wat sup sayur sawi, makan ngan budu n kacang botol.. maveles x?? hihihi.. sesekali resipi kg, ape salahnye kan.. lgpun, me abg n adik2 ipar ni lg selera makan cenggini.. erm, xde la nk tepek resipi.. sebabnye, yg mudah2 jek.. tp, cuba bayangkan, makan ngan nasi panas2, bestnye!!!!

p/s: slalunye sblum masak, ingat rajin la nk snap2 pic tp pas masak, makan, xde nye.. ^_^

p/s: k la,

Thursday, August 19, 2010

Peraduan: Copy & Paste Raya

hi me dear.. dh lame x join kontest me rase.. n this time, cam berkobar2 jugak r nk cuba nasib.. kontest yg mudah, cuma copy n paste jek...

Memory: 1GB
Accessories: Earphone, CD, Manual, USB Cable & Battery Charger
Raya tahun ni saya nak layan lagu Selamat Hari Raya, Balik Kampung, Dendang Perantau dan lain-lain dengan MP4 yang dihadiahkan oleh MediaHehe..

Kalau terasa nak MP4 ni gak, boleh usha www.gambarhehe.com







Raya tahun ni saya nak tangkap gambar kuih semperit, lemang Pak Ali, ketupat rendang dan semualah dengan Kamera Digital yang dihadiahkan oleh MediaHehe..

Kalau terasa nak Kamera Digital ni gak, boleh usha www.gambarhehe.com

saya masih belum jual baju pengantin itu....

hi me dear....

bestnye tito smlm.. sbb ujan turun ngan lebatnye d putrajaya.. tp kan, until now, rase cam ngantuk2 lg coz after sahur, x tito.. (sahur me wat nasik goreng jek.. jgn cakap me malas yer, request by me abg)

erm, td jengah2 kat nuffnang.. pastu menarik tertarik biler tgk rupanye ramai yg cam bminat carik bj pengantin... dr beberapa bulan lepas rasenya owg dop mencari.. x caya, tgk:


so, me nk update yg me x jual lg baju tu... nak tau detail, klik sini.. me mmg nk jual. so, me akan jual n x untung.. me nk jual sbb sayang la klu baju tu x pakai.. anyway, baju tu me size lor, L to XL.

k la, tu jek.. nk wat keje balik... kang, klu rajin, me update blog lg..

p/s: semoga baju ni akan dapat dijual, amin...

Monday, August 16, 2010

bila artis kesayangan ke Gaza..

hi me dear...

hurmm, cam bosan jek arini.. sbbnye, perut ade lah x sehat.. dia wat perangai dr semalam.. tu yg asyik rase nk p toilet jek sentiasa nih... (so, time pose ni dop buang jek, bley kurus ka?? hihihi..)

sbnarnye ni citer pasal me fav ever artist, fauziah latiff.. (kowg jgn cakap asyik2 fauziah latiff yer.. dh mmg me minat dia, nk wat camne.. me x sangka pun yg fauziah latiff a.k.a k.gee p Gaza.. mmg me tau dia jenis yg cekal n tegas.. suker xtvt yg mencabar bagai, tp kan... ish3, mulia sungguh hati dia sbb nk membantu...

aritu, berkesempatan jugak la tgk k.gee kat buletin utama.. mmg xdek berlagak diva la.. sbb sesetgh org cakap, k.gee nk cari populariti la, nk dptkan gelaran datuk la.. ape kah??? insyaallah, bg me, k.gee betul2 membantu kat Gaza tu.. nampak dia sedih biler tgk nasib org2 kat Gaza tu.. nauzubillah, semoga Malaysia x jd gitu n sentiasa aman damai..


PENYANYI, Fauziah Latif memberi seorang kanak-kanak Palestin gula-gula selepas majlis penyampaian sumbangan kemanusiaan kepada penduduk di Saifa yang terletak di utara Gaza bersempadan dengan Israel pada program misi bantuan kemanusiaan ke Gaza anjuran Kelab Putera 1Malaysia dan Persatuan Bulan Sabit Merah Malaysia. 13 Ogos 2010. - Bernama

pic masa konsert suria.fm

p/s: k.gee, semoga selamat kembali ke malaysia.. nanti kt jumpa lg yer, insyaallah...

pagi dah kena marah..


p/s: make me no mood this morning...

Friday, August 13, 2010

ketika isteri menunggu suami datang....

hi me dear...

selamat berpuasa d hr yg ke-3.. camne, ok x??? me pening nk masak pe utk juadah berbuka ari2.. beli kat bazar ramadhan pun, sebenarnye, kena carik betul2.. sbb ade jugak yg x lazat.. hihihihi...

so, lame x update me blog ek.. meh nk tepek pic.. ni pic sblm pose ari tu... me abg kena p standby kat ofis.. bosan giler me tunggu dia kat me ofis.. so, pe lg, klik klik la.. tp gn kamera hp jek.. x beli lg kamera dslr bagai...

ni dlm pukul 7.00pm kut...

x dek keje, snap pic handbag yg gabak...

pic tong sampah pun amik...

tgk, dh gelap.. sbb nk pukul 8.00pm

cantik x?? tp x clear...

hahahaha, sampai ke tgh mengambil pic.. agak gigih jugak la melayan kebosanan..

wajah isteri yg menunggu.. tetap maintain dgn senyuman...
k la, tu jek... lenkali update lain ek.. maaf ler pic yg x bape clear.. nak cantik kena la amik gn kamera mahal.. stakat gn me bb yg 2.0 megapixel tu, ni je la hasil nye.. hihihi...

p/s: ade gak pasang niat nk beli kamera... x mampu dslr, yg semi pro pun ok kut...

Thursday, August 12, 2010

tips untuk bangun sahur..

TIPS 1

Kalau nak kejutkan orang bangun tidur especially sahur..cam ni antara caranya..
1. pegang anak jari kiri/kanan sambil tu panggil nama dia perlahan lahan..
2. sentuh bahu org tidur tu..dan goyangkan perlahan lahan..sambil panggil nama dia...
3. renjis air kat muka dia...sambil panggil nama dia...
4. tampar tampar manja pipi dia..sambil panggil nama dia...
5. tutup kipas/air cond

TIPS 2
Tapi kalau masih tak berkesan
1. jerit nama dia kuat kuat...
2. gigit ibu jari kaki dia..cam antu toyol gigit
3. simbah air sebaldi...kalau boleh air rendam baju dalam korang
4. tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam
5. goyang badan dia kuat2 then jerit gempa bumi! gempabumi! tsunami!tsunami!
6. jerit api! api! api!
7. letak kfc ke mcd ke xpun ikan patin masak tempoyak sebelah hidung dia..bgi ambik bau sikit

TIPS 3

tapi kalau masih tak berkesan gak
1. pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia byk kali...
2. pergi kat dia, baca je surah yaa sin!


TIPS 4

tapi kalau masih tak berkesan gak...ni je la cara terakhir
1. panggil je orang masjid/surau untuk uruskan..., kerana tuhan lebih menyayanginya

Wednesday, August 11, 2010

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

hi me dear...

selamat berpuasa sepanjang bulan ramadhan ni.. so, sahur td makan pe? me, panaskan lauk smlm jek (ikan singgang ngan goreng ayam kunyit plus telur masin), ok la tu.. ^_^

d bulan yg mulia ni nk share something @ me blog.. me mmg touching bc menda ni.. sesapa yg ade fb mungkin dh bc, tp, bg yg x jumpa, me paste kat sini ek...

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..



-----@***@-----


( Oleh Aztriana 180610/ 01'50 Makassar.. ^_^v )

p/s: very d touching.. harap2 me abg bc...

Thursday, August 5, 2010

Churp Churp...

hi me dear...

me ade lah lembap rase nye skang ni update blog kan.. bukan pe.. sbb x dek masa.. plus, me pink lappy ade problem sejak me abg dok ngadap maen poker @ fb tuh ari2..

me kan suker something new... so, bc la blog GTO n jumpa pasal churp churp nih... thanks to GTO, dia sudi bg me share d good news.. GTO cakap, "sharing is caring".. owh, me loike...

so, jom join, nak??? details here:

Spread the Love and Get Rewarded!
It’s our first anniversary and we are feeling generous! We are rewarding Churpers with RM3,000 worth of instant credit just by inviting your friends to join or just by simply joining the ChurpChurp community!

All you have to do is take part in “Spread the Love and Get Rewarded” contest and ;
1) Invite your friends to sign up (come, let join us)
2) Request them to fill in your Twitter username / Facebook Display name in the referral field* (me twitter name is farra8979)
3) Authorize their Facebook and/or Twitter accounts with ChurpChurp.


You can keep tab of how many new friends you’ve invited to ChurpChurp from your account’s Dashboard.

There will be :

* One (1) Grand Prize winner of RM 1, 000 instant credit
* One (1) Second Prize winner of RM 5 00 instant credit
* Ten (10) Consolations Prize winners of RM 100 instant credit each
* 20 Lucky New Churpers will get RM 25 instant credit each

This contest will run from August 3 – September 2, 2010 and open to Churpers registered in Malaysia only.

Invite your friends into the ChurpChurp community today, and get instant rewards!

xoxo

*Terms and Conditions apply

so, jom r join beramai... me dh join n of coz la me reference GTO... klu nak kefahaman lebih lanjut klik sini n sini, ek...

p/s: rase cam dh lame x join contest.. mane tau klu ni, nasib ade baik.. amin... ^_^

Wednesday, August 4, 2010

dah beli 4th album super junior, yeay!!!!

hi me dear...

lame giler me x update me blog.. kekurangan mase la wezzz.. so sorry... ha, ni citer yg dh basi tp nk taip gak.. kan me dh bgtau yg me mmg dh start dok giler ngan SUJU ni. x ingat? sampai ati.. hurrmm, klik sini jika rajin... (hahaha, ntah paper)

so, me dh beli dh.. ngan member kat cari.. dia beli kat korea. so, shipping plus cd ade lah RM55.. ramai gak cakap murah.. me penah chat ngan ELF from Indonesia dia cakap da beli kat Singapore.. mahal gak.. n, ade gak kawan2 lain yg beli kat Speedy jek.. tp cam biasa la, mahal ok..

ni la cover album nye...

ni plak poster....



so, me ingat pasni nk beli album yg sblum2 nye atau cari mv diaorg plak... lagu ade lah best n yg penting, menghayati wlupun x faham.. (^^,).. k la. tu jek.. nanti citer basi yg lain plak..

p/s: ari2 dgr album ni.. n stkt ni sib baik x jemu lg...