Followers

Sunday, May 30, 2010

aiskrim goreng...

hi me dear...
baru2 ni me abg dpt email dr kawan dia resipi aiskrim goreng... then, terus dia email kat isteri dia yg terchenta (sape lagi, kan..) pastu, betapa gigihnye me abg, otw balik umah tu, dok citer jek pasal senang nye resipi yg member dia bg tu.. dan2 tu gak, g carik roti n aiskrim... balik terus wat... sib baik jadik...
s
so, me nk share ngan kowg sumer resipi aiskrim goreng nih..
s
aiskrim tak kira lee aper jenis or perisa
roti sandwich -tak kira brand aper janji roti lee
basahkan sedikit roti dengan air biasa supaya lembab
supaya masa menekan dengan acuan roti tak pecah acuan telur
d
caranya :
1. skop aiskrim letak atas sekeping roti
2. ambil lagi satu roti kosong tangkup atas aiskrim tadi
3. tekankan acuan telur atas kedua2 roti tadi - kuat2 sampai roti putus jadi bulat
4. masukkan dlm plastik dan simpan dlm peti ais bahagian atas semalaman or 3 jam
5. panaskan kuali letak minyak mcm nak goreng pisang tu...
6.minyak kena betul2 panas - baru gorengkan roti tadi
7. balik2kan supaya kuning kedua2 belah
8. angkat dan hidangkan bersama2 dengan susu cair kalau suka - kalau tak makan cam tu ok jugak
a
tadaa... dh siap.. tp, ni pic google yer... slmt mencuba
d
p/s: me x pakai acuan telur... pakai cawan sudah... ^_^

2 comments:

zati said...

senangnyee..jap lagi juga nak pergi beli aiskrim dengan roti..nak buat..hehe ^_^

farra8979 said...

zati: buat la yang... senang jek..