Followers

Tuesday, December 15, 2009

kes ragut...

hi me dear....

tetiba d pg yg mulia ni (chewah, pg yg mulia plak... hihihi...), nk wat entry pasal ni plak.. sbbnye, dok ralit bc cite pasangan suami isteri yg tkini kena ragut tu.. sian si isteri... dh la cedera parah, suami plak meninggal dunia kan... (T_T)
b
kes ragut yang semakin meningkat blk dh.. ish, ngeri me memikirkannye... wanita mengandung, budak sekolah, pelancong asing, warga emas abis sume jadi mangsa penjenayah ni.. ade yg sampai meninggal kena ragut....
v
dr pd pejalan kaki kena ragut...
b

sampai ler naik basikal @ motor pun kena ragut..

dlu, slalu kt fikir, penjenayah2 ni x takut ke klu ahli kuarga diaowg kena ragut n meninggal gak.. sampai ade iklan yg terbaru kt tv tu; memula budak tu meragut, pastu mak dia kena ragut, kena langgar n meninggal... ha, patut nye menda ni buat diaowg ni insaf... tp, rasenya cam makin bertambah byk plak kes ragut ni..

kadang2, owg yg dragut tu x de la kaya mane pun.. dlm beg duit kengkadang ade RM bape jek sbb takut nk bawak duit byk2.. tp kena ragut jugak... bile melibatkan motor, ramai yg cakap, kes ragut ni keje mat rempit... ish2, x abis2 ngan mat rempit ni kan... bile la nk insaf??? hurmmm...

p/s: me pun naik motor ngan abg g keje... tu yg makin seram kut... doa2kan kami x de paper ek...amin...

10 comments:

zella said...

mmg takut sgt skrg ni...bila pergi tmpat sesak sket mula pandang sekeliling.. takut...

ragut ni bkn boleh kehilangan brg je tp boleh kehilangan nyawa juga..

p/s: hati2 k??

farra8979 said...

zella: tu la kan.. cam ngeri jek.. klu bleh, tpt sesak mmg elakkan bawak handbag.. sbb dlu me friend g jalan TAR, bawak handbag x perasan kena toreh ngan pisau... ilang la hp n purse dlm tu. padahal, dia jln ngan hubby dia...

p/s: u too, tak care...

zack zukhairi said...

uish. sampai guna pisau plak nak toreh handbeg. dasat2.

Aidi-Safuan said...

seriously menyampah dengan ragut,samun,pow dan lain2 jenayah nih.menyusah kan orang cam sial.orang yang kena plak tuh konfem trauma lepas tuh.memang tahi.

sori teremosi plak

farra8979 said...

zack zukhairi: ye zack.. pdhal, hubby dia yg tlg pegang kan handbag tu.. kena jugak..

aidi-safuan: mmg menyampah pun... diaowg wat jenayah tanpa segan silu dh kan skang ni...

Ariff Shah said...

jangan pergi kat tempat2 xde orang la. confirm kena pow punya

ariffshah.com

farra8979 said...

ariff shah: kena hati2 kat mane2 kt pegi pun, kan.. klu tpt x de owg pun kena paw, tpt ramai owg pun kena gak...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

pernah kena ragut...sangat2 fobia....huhuhuhu

sue said...

bg hukuman kaw2 punye pon xtau la serik ke x

farra8979 said...

yanie: sian kamu...

sue: hihihi... ntah2 x insaf2.. kt gak yg letih pk nape x insaf...